رحیمی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج، از ضعف نظارت بر ناوگان تاکسیرانی انتقاد کرد و گفت: بیش از سه‌هزار تاکسی غیرفعال علاوه بر ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی، زمینه قاچاق سوخت را فراهم کرده‌اند. وی خواستار افزایش گشت‌های نظارتی، بازمهندسی خطوط و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر کرج، علیرضا رحیمی در نطق پیش از دستور دویست و بیست و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص خدمات در حوزه حمل و نقل شهری گفت: تاکسی‌ها یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های خدمات‌رسان شهرداری محسوب می‌شوند و در شرایط سخت و طاقت‌فرسا فعالیت می‌کنند؛ عدم تصمیم‌گیری بیمه آنها از سوی دولت، عدم خدمات کارگاهی، خدمات قطعات مصرفی مناسب و متداول از سوی مدیریت شهری نیز شرایط را سخت‌تر کرده که شهرداری باید خدمات در این حوزه را مبتنی بر داده‌های دقیق و واقعی از وضعیت تاکسی‌های شهر کرج انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی با ارائه آماری از عملکرد تاکسی‌های کرج گفت: طبق آخرین آمار، ۱۱ هزار و ۴۶۱ دستگاه تاکسی در کرج داریم که تنها هشت هزار و ۱۸۱ دستگاه فعال هستند و سه هزار و ۲۸۱ دستگاه در وضعیت راکد قرار دارند. از میان تاکسی‌های فعال نیز سه هزار و ۲۰۰ خودرو به‌صورت گردشی و چهار هزار و ۹۷۰ تاکسی در ۸۲ خط فعالیت می‌کنند. اما از همین تعداد فعال نیز ۱۱ درصد عملاً غیرفعال‌اند. بنابراین مجموع خودروهای راکد و غیرفعال امروز به سه هزار و ۵۷۰ دستگاه می‌رسد.

رحیمی با انتقاد از آثار این وضعیت بر زندگی مردم افزود: تاکسی های راکد، علاوه بر ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی، ظرفیت قابل توجهی از سهمیه سوخت را جای دیگر مصرف می‌کنند که این به معنای ایجاد زمینه قاچاق سوخت است.

وی تاکید کرد: نتیجه همین تذکرات بود که به ابطال کارت سوخت ۳۰۰ تا ۴۰۰ تاکسی منجر شد.

این مسئول با اشاره به تراکم مسافران در ساعات غروب و نارضایتی عمومی تصریح کرد: نبود تاکسی در ساعات پایانی روز، مسافران را در خیابان‌ها سرگردان رها کرده، در حالی‌که تعداد قابل توجهی از ناوگان، هیچ نقشی در جابه‌جایی شهروندان ندارد که این مسئله قابل قبول نیست.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از کافی نبودن تعداد گشت‌های نظارتی بیان کرد: شهرداری تنها سه گشت نظارتی برای کل خطوط دارد، در حالی که حجم تقاضا بسیار بیشتر است و این وضعیت پاسخگوی نیاز مردم نیست. عدم اعتنای برخی رانندگان به مسافران، عدم نظارت و مدیریت کافی در ترک خدمت تاکسی‌ها در سطح شهر این وضعیت را بحرانی تر کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، بازمهندسی خطوط تاکسی و اتوبوس با استفاده از مشاوران و باتوجه به توسعه شهر را راهکار فوری دانست و تاکید داشت: افزایش گشت‌های نظارتی و ساماندهی فعالیت رانندگان، تسریع در خرید اتوبوس و تقویت حمل‌ونقل عمومی شهری می‌تواند خدمات رسانی را مطلوب نماید و رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =